Informatie omtrent beschikbaarheid van De Karakol?

Stedelijk jeugdverblijf de Karakol is volledig uitgerust voor maximum 100 personen (type A+) en wordt verhuurd aan kleine en grote (erkende) jeugdgroepen voor verblijf tijdens weekends, leefweken en kampen. De lokalen liggen aan de rand van Linkeroever, op een terrein van 4.000 vierkante meter en grenst aan open speelterrein, bos, een openluchtzwembad, speeltuinen, het beroemde “strand van Sint-Anneke” en een groen wandelpad langs de Schelde dat je via drie speeltuinen naar de voetgangerstunnel en zo naar het hart van Antwerpen leidt. De Karakol is vlot bereikbaar met de auto en openbaar vervoer. Gratis parking is ruim aanwezig.
Linkeroever maakt wel deel uit van de Lage Emissie zone in Antwerpen.

De karakol bestaat uit een NOORDELIJK BLOK (grote zaal + sanitair + uitgeruste keuken) en ZUIDELIJK BLOK (taklokalen 21ste scouting) die enkel met een buitenluifel met elkaar verbonden zijn. In het NOORDELIJKE BLOK is ook een apart verblijf en sanitair voor rolstoelgebruikers voorzien (apart te vragen bij verhuur).
Terugkerende verhuur (bijv elke avond op dinsdag) is niet mogelijk. Het hoeklokaal (lokaal leiding 21ste scouting) wordt niet verhuurd en is regelmatig in gebruik door de 21ste scouts Linkeroever.

Ondanks de vele groene ruimte blijft de Karakol een stedelijk jeugdverblijf en daardoor gelegen in een woonbuurt. Het is daarom niet toegelaten fuiven, bals en andere avondfeesten te organiseren in de lokalen.

1/ verhuur aan GROTE GROEPEN (tussen de 40 en de 100 personen):
= NOORDELIJK + ZUIDELIJK BLOK (keuken, sanitair blok, grote zaal met gordijnafscheiding + taklokalen scouts)
Enkel laatste weekend van de maand (tot 80 personen) en schoolvakanties (tot 100 personen).

Tijdens de maanden juli en augustus is er plaatsing van tenten mogelijk en kan de capaciteit opgetrokken worden tot maximum 150 personen.
De lokalen worden telkens het laatste weekend van de maand en gedurende alle schoolvakantieperiodes verhuurd aan volgende voorwaarden:

• 5,50 EUR per persoon per nacht met een minimum van 2 nachten / 75 personen voor verenigingen die deel uitmaken van het erkend jeugdwerk.
• 6,75 EUR per persoon per nacht met een minimum van 2 nachten / 75 personen voor scholen en jeugdverenigingen die geen deel uitmaken van het erkend jeugdwerk
• 8,00 EUR per persoon per nacht met een minimum van 2 nachten / 75 personen voor andere groepen

nutsvoorzieningen worden afgerekend op basis van meterstanden en zijn extra te betalen. Opkuis dient steeds zelf voorzien te worden.
Er wordt steeds een waarborg en een voorschot voor de nutsvoorzieningen gevraagd, huurgelden (eventueel in schijven) dienen volledig voldaan te zijn bij de start van de verhuur.
Voor beschikbaarheid: mail Patrick Sterckx op verhuur@21ste.be

2/ verhuur aan KLEINE GROEPEN (tot maximum 40 personen):
= ENKEL NOORDELIJK BLOK (keuken, sanitair blok en grote zaal / slaapruimte met gordijnafscheiding)

De lokalen worden in principe alle weekends van de maand en tijdens de kerstvakantie, paasvakantie, herfstvakantie en krokusvakantie verhuurd aan volgende voorwaarden:

• 5,50 EUR per persoon per nacht met een minimum van 2 nachten / 35 personen voor verenigingen die deel uitmaken van het erkend jeugdwerk
• 6,75 EUR per persoon per nacht met een minimum van 2 nachten / 35 personen voor scholen en jeugdverenigingen die geen deel uitmaken van het erkend jeugdwerk
• 8,00 EUR per persoon per nacht met een minimum van 2 nachten / 35 personen voor andere groepen

Voor beschikbaarheid: mail Patrick Sterckx op verhuur@21ste.be

3/ Verhuur zonder overnachting voor familiefeesten (overdag), bedrijfsfeesten (overdag) of andere activiteiten (max 150 personen):
= ENKEL NOORDELIJK BLOK (keuken, sanitair blok en grote zaal)

Er is steeds de mogelijkheid om deze lokalen te huren maar er wordt steeds voorrang gegeven aan erkende jeugdgroepen tot 6 maanden voor de gewenste huurdatum.
Tijdens weekends wordt er wel steeds de minimumhuur voor erkende jeugdgroepen aangerekend.
Voor meer informatie, prijs en beschikbaarheid: mail Patrick Sterckx op verhuur@21ste.be